Als COVID-19 ons, ondanks alle negatieve effecten, iets positiefs heeft laten inzien, is het wel de optimalisatie van onze huidige denk- en werkprocessen. Was het voorheen nog nodig om eerst urenlang met elkaar fysiek te overleggen en te sparren, zijn veel zaken in een rap tempo gedigitaliseerd. En alles wat al digitaal kon, innoveert in een hoog tempo. Een goed voorbeeld hiervan is de woningconfigurator van Studio X. Daar waar wij al jaren gewend zijn onze nieuwe (droom)auto’s online samen te stellen alvorens het plannen van een testrit of het overgaan tot daadwerkelijke koop, kan dit tegenwoordig ook met woningen.

Als ontwikkelaar of bouwer, is het u vast niet onbekend; het continu op zoek zijn naar manieren om uw nieuw te bouwen vastgoed aan de man te brengen. Buiten het feit om, dat door de krappe woningmarkt de vraag enorm is, helpt het uw proces door uw plannen goed te etaleren. Hiermee geeft u uw eindgebruikers al een goede impressie van het uiteindelijke resultaat, wat keuzes voor af en de verkoop ervan bevorderd.

Doordat particulieren vanaf hun huidige bank in hun huidige woning in staat gesteld worden om voorafgaande aan het kopersgesprek al belangrijke keuzes te maken, zoals de gevelbekleding, aanbouwen, garages, dakkapellen en ramen, wordt er een groot onderdeel van het proces aanzienlijk verkort. Kopers weten steeds beter wat ze willen en u als ontwikkelaar kunt zo sneller en gemakkelijker voldoen aan hun uiteenlopende wensen. Zo sluit uw verkoopproces steeds beter aan bij de wensen en eisen van deze tijd.

Stimulatie van uw verkooptraject

Gebruiksvriendelijkheid op het hoogste niveau

Bij de ontwikkeling van onze woningconfigurator hebben we rekening gehouden met diverse uitgangspunten. Waarbij de focus is gelegd op het ontwikkelen van een gebruiksvriendelijke tool, waarbij de beleving en kwaliteit niet verloren gaat. Op die manier bevindt de klant zich in een ogenschijnlijk simpele omgeving, waarbij het vanzelfsprekend is welke handelingen elkaar opvolgen. Op deze manier ontstaat er direct een helder beeld van de uitkomsten en kosten rondom de wensen aan de woning. De klant heeft er immers belang bij om direct te kunnen zien wat bijvoorbeeld een aanbouw van 1,20 meter doet met de uitstraling, maar ook zeker de prijs van de woning. Zo kunnen zij op de bank al de beslissing nemen of dit de investering waard is en gaan zij voorbereider het gesprek met u aan.

De doelgroep

Beleving gaat verder dan alleen een mooi plaatje. Wanneer u vastgoed gaat ontwikkelen, heeft u wellicht al een beeld voor ogen wie de eindgebruikers zullen zijn. Deze eindgebruikers kunnen variëren van starters tot en met senioren. Ieder met zijn eigen smaak en identiteit. Daar spelen wij tijdens de ontwikkeling van de configurator slim op in door niet alleen de woningwensen maar ook de interieurwensen af te stemmen op de doelgroep. Van modern, tot botanisch, industrieel of juist een levensloopbestendig interieur, alles is mogelijk. Zo sluit niet alleen de gebruiksvriendelijkheid aan, maar ook de beleving van uw potentiele kopers.

Klanten gaan zelf aan de slag met het samenstellen van hun eigen woning.

Integratie op uw eigen website

De tool is zo ontwikkeld, dat deze op een eenvoudige manier te integreren is op uw bestaande website. Hierbij houden wij er rekening mee dat deze aansluit bij uw huisstijl. Zo ontstaat er een echte toevoeging bij het leggen van het eerste contact tussen u en uw kopers met een eigen en unieke beleving.

De voordelen op een rij

  • Betrek uw potentiele kopers vanaf het begin van het project
  • Uw woningaanbod sluit nog beter aan bij de wens van de eindgebruikers
  • Sneller en goedkoper dan maatwerkoplossingen
  • Kopers komen voorbereider het kopersgesprek in
  • Hoogwaardige visuele content
  • Eenvoudige integratie in uw website
  • Afgestemd op uw huisstijl
  • Advies omtrent de online marketing van uw woningaanbod

Ontdekken op welke manier de woningconfigurator bij kan dragen aan de verbetering van uw successen? Neem dan contact met ons op. Wij laten u graag vrijblijvend kennismaken met deze tool.